Vinetta har ridit ett gotlandsruss!

Publicerad 2012-02-27 15:11:00 i Allmänt,

För en vecka sedan var jag med min lillasyster ut till stallet där hon håller till. Hon har följt mig i mina spår in i hästvärlden, dock valde hon den vägen som ledde till tregångartshästar. Mikaela är medryttare på tre stycken små söta gotlandsruss som hon både rider och kör ponnytrav med. Tyvärr har jag inga bilder, men kanske kan tigga till mig några om ni vill?
I vilket fall så bästämde vi oss för att åka ut till "hennes" hästar och rida. Sagt och gjort så åkte vi iväg för en vecka sedan och red. Eller ja, jag red och hon körde. Jag fick rida på en jätte trevlig (och snabb!) ponny som heter Digiloo medan Mickis körde med en ponny som heter Nicken. 

Det var fint väder och vi babblade på om allt möjligt. Men eftersom Mikaela körde så blev det mest trav för bådas del. Haha, så när vi hade travat en bit tänkte jag automatiskt "Nej, nu vill jag ta lite tölt" för att jag blev trött på att rida lätt. Haha, hur tänkte jag där? Dom här ponnysarna kan ju inte tölta! Så jag fick fortsätta trava och rida lätt tills jag till slut blev tvungen att ropa till Mikaela att sakta av då jag fick världens håll.

Vi hade jätte roligt och det var spännande att få rida en ny häst. Men, jag kan säga er att jag tycker att det är så mycket roligare att rida Islandshästar. Jag skulle aldrig klara mig att bara rida på en häst med endast tre gångarter, hursnäll och trevlig hästen än skulle vara. Neh, islandshästar är min grej. Mikaela tycker dock att det är roligare med tregångartshästar. Så det är ju bra att vi har "våra" hästar för oss själva, haha!

Vad föredrar ni? Islandshästar eller andra hästraser?



Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-01 20:24:09

Jag har vart en sån som alltid velat fram och tillbaka, men nu har man insett att islandshästar är bäst. Det är mycket power i dem, och det är så mycket roligare att rida flera gångarter än bara 3! Dem är så speciella och goa!!

Postat av: FELICIA

Publicerad 2012-03-01 21:55:34

Nu har jag utsätt TRE dagens bloggvinnare, kika in och kolla om det blev du: http://fellisyta.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-de-tre-vinnarna.html



kram

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-02 00:09:39

Jag har alltid velat ha en stor dressyrhäst, tills våren 2011 då jag ändrade uppfattning helt om islandshästen! Jag har ju alltid haft islandshäst, men han har inte kunnat tölta pga spatt. Nu skulle jag helt klart välja islandshäst, just för att nästan alla är så lugna och snälla, men de är verkligen små krutpaket!

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-03-02 08:39:47

En liten fråga... har Digiloo & Nicken ägs/har ägs av en tjej som heter Andrea? :)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-02 15:28:08

anmäl dig till veckans ekipage!

http://islandsteam.blogg.se/2012/march/veckans-ekipage-tavling-anmalning.html

Postat av: karolinajonsson

Publicerad 2012-03-02 15:58:38

Sugen på att tävla? :D



Vinn ett valfritt iphoneskal på min blogg;

http://jonssonsfoton.blogg.se/2011/december/utkast-dec-12-2011.html#comment



Vinn ett sminkkit;

http://jonssonsfoton.blogg.se/2012/february/vinn-sminkkit.html#comment



Eller varför inte ta en titt på min bloppis?

http://jonssonsfoton.blogg.se/category/bloppis.html



WOOPWOOP, ha det så bra! Och sorry om du inte gillar reklam ;*

Postat av: Reca - dagens blogg,anmäl dig!

Publicerad 2012-03-02 23:38:18

Hej!

har börjat med dagens blogg,vill du vara med? kommentera bara inlägget jag har i min blogg!



*sorry om du inte gillar sånna här inlägg.

/-Reca

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-03 13:03:46

Hej! Nu har jag en tävling om en superfin luva och en ryktborste, var gärna med :D



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html#comment

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-03-04 00:40:27

Vilken fin design du har :) Jag har faktiskt aldrig ridit islandshäst men jag borde verkligen prova!

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-03-06 09:45:07

Haha, du måste kolla denna bilden ;D

http://30.media.tumblr.com/tumblr_m0f2mppdjW1qc4gvuo1_500.jpg

Postat av: Nellie

Publicerad 2012-03-07 21:21:38

Veckans ekipage vinnaren är nu uppe på bloggen, kika in och kolla om du vann!

Postat av: nellie & elin

Publicerad 2012-03-08 15:16:50

Vad kul att du vill gästblogga!

Bara att skicka in en gästblogg till os på [email protected] gärna ganska fort!:)

Postat av: lisa

Publicerad 2012-03-28 21:12:47

sv: HAHAH jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den! xd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela