Ridlägret på Forsen!

Publicerad 2012-07-07 00:05:10 i Träning/Tävling,

Nu var det ju iofs två en vecka sedan som jag kom hem från Ridlägret på Forsen. Men efter som att jag har flyttat hem tillfälligt nu så har jag världens segaste internet. Liksom, mitt i skogen och har inget G-nät på mobilen, ingen mottagning heller och så kör vi ju mobilt internet hemma... Så ja, ni kanske förstår varför jag inte har hunnit skriva någonting ännu, Jag får helt enkelt passa på när jag är inne i stan hos min pojkvän!, hur mycket både jag
 
Jag kan iallafall börja berätta att ridlägret var så sjukt roligt och det var nästan så att jag inte ville åka hem! Gården är ju så underbart fin och har allt man kan tänka sig! Stort stall, gäst stall, ridhur, två paddockar, en ovalbana, en damm och en fors som rinner igenom gården och det bästa av allt... världens bästa ridvägar! Jag hade ju som sagt både Goliat och Höfrungur med mig och vi fick göra massvis med olika saker varje dag. Bl.a. har vi badat (iih, måste göra om det), gjort massa balansövningar till häst, ridit ut, tävlat och så klart nötat på banan. 

Tyvärr så gick det inte så bra för mig på ridpassen med Goliat. Han var hela tiden spänd och ville inte alls slappna av hur mycket både jag och Tess (ridinstruktören) försökte. Varje ridpass såg ungefär ut såhär: värma upp och skritta lite på lång tygel, försöka samla ihop honom och få med mig bakdelen och sidorna, försöka sedan att få gonom att ge efter i nacken och jobba med ryggen. Men det var där som han inte alls ville och jag fick hoppa av, jobba från marken, skritta på volt, skritta på åttor, driva honom i eftergift från halt, jobba gångartsbyten.. ja allt! Men han ville verkligen inte, utan det han gjorde var att kröka på nacken och spänna hela nacken och halsen och låtsas gå i eftergift. Jag berättade för Tess att han är väldigt stel, speciellt i högersidan och efter att hon fick testa honom så konstaterade hon samma sak. Dock så gick eftermiddagspasset på torsdagen jätte bra! Han jobbade riktigt med ryggen och längde halsen och drev bakifrån så vi fick en jätte fin trav! :D

Med Höfrungur gick det väl kanske inte så bra heller, haha. Men i hans fall så kräver inte jag att han ska arbeta med ryggen osv utan han ska först och främst tänka framåt! Så det var bara för mig att rida som en cowboy så at han vaknar till, och under ett pass så töltade vi så mycket att jag blev helt salig då han annars brukar ha så svårt för tölten! :D Hoppade gjorde vi också och han körde sin vanliga grej, halvspringa mot hindret med mig som driver som en idiot, hoppas/kliver över och sedan tvärnitar direkt efter hindret som om han var "klar", hahaha!

Resten kommer jag berätta i nästa "del" då detta inlägget annars skulle bli flera sidor långt! 
 
Även bilder kommer komma, men i olika inlägg då det är ett par stycken, haha!


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela