Höfrungur frá Raufarfelli 2

Publicerad 2012-01-08 16:07:32 i Hästarna,

Höfrungur är den pålle som jag rider och tar hand om mest. De som äger honom (Micke och Desirée Joki) brukar kalla mig för lillmatte, hihi. 
Höfrungur är Mickes och Desirées första häst och är en mycket snäll kille men som ibland (ofta) gör som han själv vill. Jag brukar skoja och säga att on han hade stått kvar på Island nu så hade han blivit korv. Höfrungur är en kille född 1994 men folk frågar ofta om han är en unghäst, och han älskar att få uppmärksamhet (förutom under showen på lag-sm...) och blåser gärna upp sig och springer runt. Han är ganska liten och söt och älskar allt från små barn, katter, hundar till stora fullblod och maskiner. Allt som rör sig är hans kompisar.


När jag började rida på honom kunde inte jag få honom i tölt, då han inte alls ville och tyckte att det var jätte jobbigt. Men det var ju för flera flera år sedan. Idag har han bara blivit bättre och bättre! Exemen syns knappt, överskottet av allt fett är borta och han har fått riktigt fina gångarter. 


Våren 2011 när Goliat gick omkull och skadade sig kunde jag ju bara glömma att tävla med honom det året.. Då tänkte jag lite och kom fram till att det vore roligt att tävla i Lag-SM med Höfrungur. Sagt och gjort, vi åkte på uttagning och vårat lag fick kanon poäng! Jag och Höfrungur vann FS3 show, kom femma i V4 (fyrgångsspecial) och resten minns jag ej just nu. Även om det inte gick lika bra för oss på självaste Lag-SM nere i Mönsterås så hade både jag och Höfrungur jätte roligt och fick oss ett riktigt äventyr!

Det här året hade jag tänkt försöka börja tävla i TREC med honom och det kommer bli ett jätte roligt äventyr. Självklart ska jag ju också försöka tävla i Lag-SM iår också så att vi kan få våran revansch.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-08 16:25:10

Vilken tur att du får rida en sån fin häst så mycket du vill :D Jag hade också en sköthäst innan jag skaffa egna, kan vara en bra början!



Jädra fin blogg måste jag säga, har du gjort headern själv?

Postat av: Agnes Åberg

Publicerad 2012-01-08 16:37:42

Svar: Det önskar jag, det ska jag kämpa för ;) <3

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-01-08 17:37:54

SV: tack så jätte mkt :D kul att höra!

Postat av: Adina & islandshästen Funi

Publicerad 2012-01-08 19:22:43

Åh..! Vi ville vara med i lagsm iår, men då läste vi att man måste ha en riktig uttagning och allt, och det blir lite väl mycket jobb. Så därför lär det nog inte bli någonting.. :(

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-01-08 19:56:18

Vilken söt liten herre :)



SV: Jag kan inte mycket om hjälptyglar jag heller, jag vet bara att jag inte är i behov utav några just nu och det känns väldigt skönt :)

Postat av: Emily Hearne

Publicerad 2012-01-11 17:38:33

Har du sett vad taskigt ponnymosaren skrivit om ditt bloggnamn? :(



http://ryttarmosaren.blogspot.com/2012/01/horungar.html#comment-form

Postat av: johanna magnusson

Publicerad 2012-01-12 16:08:31

Åh vilken fin blogg du har! Roligt att du ska tävla lag-SM i år igen, då kanske vi ses där :D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela