Back on track

Publicerad 2012-01-26 22:22:09 i Träning/Tävling,

Idag blev det äntligen ett ordenligt ridpass med Goliat på banan! Han kändes riktigt bra i både skritt och tölt och var jätte mjuk, dock när vi kom till traven så var han inte lika med på noterna. 

Fast vi kom underfund med vad vårat (mitt) problem i ridningen är. Jag är en människa som har väldigt svårt med kordinationen.
Hela tiden när jag skulle rida honom i trav så skulle jag då hålla stadig kontakt i yttertygeln och samtidigt lirka lite på innertygeln tills han släppte efter och jag gav eftergift. Men problemet var att så fort jag tänkte "Nu ska jag lirka lite på innern.." så gav jag omedvetet efter i ytter, vilket han då förstås tar som en belöning när han går högt med huvuden. Fel signaler kanske? Så nu ska Vinetta träna upp sin kordination!

Idag han jag även träna lite mer på ett nytt trick med Höfrungur, men jag tänker inte säga vilket! Utan det får ni veta när vi har lärt oss det, om vi någonsin gör det.


En trött Goliat efter ett jobbigt ridpass :3

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2012-01-27 09:53:12

älskar din design! länkbyte? :)

Postat av: Stallbruttan

Publicerad 2012-01-27 12:23:42

Jo, nu får ni lära er det där tricket - ska bli spännande att se! ;)



Tänk om kroppen bara kunde GÖRA som man VILLE jämt, då skulle ridningen bli mycket lättare! Hur många gånger ska man inte ändra på en sak, och en annan dyker upp, och när man ska rätta till den, så dyker det första problemet upp..! O.o'' Men vi får bara öva vidare - det brukar ju lägga sig tillrätta till slut ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-27 13:18:04

Sv: Okej du håller till där du :) Ne jag har faktiskt aldrig varit på sm, skulle vara himla kul att fara i år :)

Postat av: evelina

Publicerad 2012-01-27 14:26:13

jätte fin blogg!:)

Ska du göra idag?



Följa varann via bloglovin?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela