Att inte ha en egen häst

Publicerad 2012-01-05 00:21:26 i Allmänt,

Som ni kanske har läst och/eller förstått så har inte jag ingen egen häst. Och det har ju sina för och nackdelar... Jag har varken tid eller råd att ha en egen häst nu, men när jag har gått ut gymnasiet och fått jobb så kommer jag troligtvis försöka skaffa en pålle. Dock så skulle det vara jätte roligt att ha en egen häst nu... Men jag ska inte gnälla. För jag har ju turen att få rida och göra i stort sett vad jag vill med två jätte snälla och gulliga gubbar, utan att betala en krona! Och det är ju inte många tjejer som har sådan tur, och jag är så glad att jag har den. :D

Fast ibland kan jag tycka att livet är lite orättvist. Det finns så många tjejer och killar som bara får alla hästar och saker de pekar på, sen vill de inte ens rida eller så är det inte så duktiga. Och så finns de dem som är jätte engagerade och skulle göra vad som helst för att få ha en helt egen häst, men de har inte råd. Men självklart finns det ju ungdomar som verkligen tar vara på möjligheten att ha egen häst och verkligen satsar och inte slutar för att hålla på med t. ex. fetser och killar. Och dessa tjejer blir jag så glad av att se och jag ser verkligen upp till dem. Så tumme upp för er som inte slutar rida när ni har möjligheten!



Men ibland brukar jag säga att jag har en häst... Nämligen Höffis, för han är ju nästan som min egen! :D
Har du en egen häst? Eller har du en foderhäst/ medryttarhäst?


Kommentarer

Postat av: michelle

Publicerad 2012-01-05 01:54:01

sv; hahaha aw, du är också söt vilket som! c:

Postat av: Helena

Publicerad 2012-01-05 08:27:50

Du behöver inte ha bråttom med att skaffa egen häst, som sagt det krävs mycket tid och pengar!

Jag har alltid velat haft en egen häst nu när jag är 21 år och har jobb även utbildning skaffade jag min häst!

Så det är jätte bra att ha foderhästar eller vara medryttare :D

Jag är glad att jag väntade :)

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-01-05 11:09:07

Ja visst är hon, ohh vilken söting på bilden !<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela