Tävla och träna

Publicerad 2012-02-05 21:00:00 i Träning/Tävling,

Har suttit nu och kollat runt på olika tävlingar och har lite svårt att bestäma mig... Om jag ska tävla så måste jag träna, vilket betyder att jag måste försöka komma ut till stallet oftare. Men utan bussförbindelser är det lite svårt, dessutom är jag inte alltid lika taggad att rida när det är kallt och hårt i backen. Dock, som tur är får vi låna (?) ett av granngårdens ridhus och träna ibland. 

Samtidigt känns det också som om tiden inte räcker till då jag slutar sent från skolan varje dag, och när jag väl är ute i stallet så flyger tiden iväg och klockan blir 21.00. Jag vill ju helst kunna rida Höfrungur varje gång jag är ute, och borde egentligen också rida Goliat och träna. Sedan vill jag ju hinna markarbeta med Höfrungur. Allt detta hinns inte på en kväll, eller på en förmiddag/dag på helgen då man har hela stallet att fixa också. 

Så fort det blir ljusare ska jag åka ut oftare, och förhoppningsvis spara till moppekort och kanske en skruttig gammal moppe.



Hur gör ni för att få tiden att räcka?

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela