Strömsholm

Publicerad 2012-07-07 17:35:00 i Allmänt,

I söndags förra veckan så åkte jag och Desirée (min fostermamma) till Strömsholm Ridcenter och red långritt tillsammans med Sleipnir klubben. Vi red från Hästsjukhuset bort till Löten (Islandshästbanan) och sedan tillbaka. Vi red bland annat på Grand National-banan (!) och jag och Höfrungur hoppade lite fasta terränghunder och vattenhindret som finns där! Sjukt att Höfrungur klarar av att hoppa vissa av hindrerna där då det är gaaanska höga, haha! Tror nästan att ett hinder låg på en meter. Men jag tycker att det är roligt så då får han skutta lite, men roligast tyckte nig han var att galoppera genom vattenhindret :D
 
Tyvärr hade vi ingen kamera med oss så vi kunde inte fota där vi red. Men om vi åker dig någon mer gång så lovar jag att jag ska ta lite bilder!
 

Dock så var det en sak som jag reagerade på och skrattade som en galning... Desirée läste upp mejlet som dom hade skickat ut någon dag innan ridturen och där stod det att man inte fick rida i "vanliga" ridbyxor utan att ha antingen ridstövlar eller shortchaps, men om man hade jodphurridbyxor så fick man ha vanliga ridskor till. Man fick inte heller ha bara axlar utan var tvungen att ha t.ex. en piké... Sedan fick man inte heller rida på långa tyglar på deras marker. Haha, gud vad jag tycker att det är löjligt. Men jaja, dom måste ju ha lite image!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-07 23:16:04

Bor du i fosterhem? <3

Postat av: Johanna Magnusson

Publicerad 2012-07-08 19:30:08

hahaha roligt mejl ;).. Vinetta, du måste lägga upp bilderna från ridlägret :D! Och "spök-filmen" ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela