Sommarlov och förlorad tidskontroll

Publicerad 2012-07-14 22:51:16 i Allmänt,

När man har sommarlov, eller ja semester, så flyger dagarna förbi och bloggen hamnar lite i bakgrunden. Hästarna dock står som nummer ett på listan (på delad plats med pojkvännen, såklart)! 
 
På fem dagar jag har suttit i sadeln i ca 13- 14 timmar, vilket har resulterat till träningsvärk i vader, lår, ljumskar, mage och rygg. Jag kan knappt gå. Och stackars Höfrungur har gått 10 av dom 13 timmarna! Men det är bara bra för honom då han har så stort och kraftigt bete!
 
Igår red jag först ut med Jack då det inte blev av i torsdags. Eftersom varken hon eller hennes häst har ridit på två år så är de lite ringrostiga och inte så snabba. Jack hade dessutom sin ena ponny med som handhäst! Vi red i nästan två timmar och Jack såg helt förstörd ut när hon hoppade av hästen, haha! 
 
Efter att vi hade ridit var det bara raka vägen hem för mig och Goliat för att stressa ut med honom ut i hagen igen och sen in med nästa häst för att rida med nästa gäng, haha! 
Jag, Ida, Ellen och Amanda red i nästan 4,5 h! Men riktigt kul hade vi och hästarna! Och Ida's ponny verkade väldigt förtjust i Höfrungur, hehu!
 
Så just nu ligger jag i sängen och ska snart sussa sött, för att imorgon ska vi gå upp klockan sex och släppa ut alla hästarna, sedan kanske mocka alla 8 boxar innan vi sätter oss i bilden och åker upp till Borlänge för att titta på Islandshäst SM! :D
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-07-15 23:03:16

Haha Ida, Ellen och jag ser ju väldigt sociala ut när vi går där på led!;)Hihi men mysigt var det och kul hade vi:D

Postat av: Felicia - Islandspower

Publicerad 2012-08-01 21:06:50

Hej!
Nu har vi frågestund på bloggen, släng gärna in någon fråga! :D
http://islandspower.webblogg.se/2012/july/fragestund.html

kram

Postat av: Marina

Publicerad 2012-08-10 20:35:10

Vill du få chansen att bli länkad för över 100 läsare ?

http://meagaiin.bloggplatsen.se/2012/08/10/8420107-dagens-blogg-hos-meagaiin/

Postat av: Malin

Publicerad 2012-08-21 09:24:47

Sv: Tack för kommentaren! Det kan ju hända att man blir blind för det positiva och endast ser det negativa, så ibland behöver man höra sådant. :) Dock kan jag tycka att min hand är sådär på bilderna, den skulle behöva komma upp en aning. Men det har blivit mycket bättre sedan de bilderna togs så det enda jag egentligen vill förbättra nu är min blick och skänkelläget. :)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-09-05 21:51:14

Svar: Jaså? Det visste jag inte. Ska iallafall köpa ett utan koppardelen nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela