Stallet.se

Publicerad 2012-01-29 12:02:54 i Allmänt,

Igår kväll satt jag och funderade lite, och började helt plötsligt tänka på en hemsida som jag inte har besökt på flera år.
Året 2004, när jag var 9 år gammal, blev jag medlem på en hemsida som hette stallet.se. Där kunde man ha ett eget stall med virtuella hästar och andra djur. Man kunde avla på sina hästar och träna dem, vara med på tävlingar och kanske till och med starta en uppfödning. Jag var inne på stallet.se i stortsett varje dag, skickade ibland ett sms som kostade 10 kronor för att få ett Guldmedlemskap i 30 dagar eller för att få 1000 Stallpengar. Senare kunde man även koda sitt stall och ha fina bakgrunder på sin "Startsida" eller på sidan på sina hästar. I början tyckte jag att det var jätte roligt, man kunde träffa nya vänner över hela sverige, och ha sina "hästar" osv. Efter ett par år började S.s (stallet.se) även sammarbeta med MinHäst, som jag såklart prenumererade på.
Men ju mer tiden gick, dessto mer blev folk helt beroende av att bli "kända" de spammade i Loggan för att få fler besökare, de gav bort "SP" (stallpengar) till sin XXXXX besökare, sålde djur konstant osv osv. 

Då kände jag inte att det var roligt längre. Varför skulle någon vilja bli vän med mig? Jag hade inga pokaler, inte många besökare... inga kändisdjur. Så när jag var 14 tog jag bort mitt stall. Jag ville inte längre då alla blev så besatta av att hela tiden försöka bli kända. Lite som många hästbloggare är idag..

Så igår gick jag in på stallet.se igen för att ta mig en titt. Mycket hade förändrats och jag kände knappt igen mig. Men samtidigt blev jag glad att det fortfarande var så populärt och att sidan hade utvecklats så mycket. Nästan så jag ville starta ett nytt stall, men det har jag inte tid med hihi.




Hittade tyvärr ingen bild på Brunte och Flax som är s.s maskotar. 

Var/är du medlem på stallet.se? Kanske du är en gammal s.s:are, eller så har du aldrig hört talas om det?

Kommentarer

Postat av: Stallbruttan

Publicerad 2012-01-29 12:24:42

Nej, jag har faktiskt aldrig haft något stall på stall.se, men jag håller definitivt med om din överstrukna kommentar -.-''



Staro kunde bli väldigt stark i traven ibland, som den f.d. V75:a han var ;) Men bara de gånger man tänkte öka liiite, och det istället blev myyycket! :O Han var en pärla ändå, och efter avsaktning ("ponnystopp ibland - förlåt, Fiiin)och några taktsteg så gick han i jättelugn skritt! :D



Alltid roligt att gå igenom gamla bilder! Fina! Det tråkiga är ju att det är så svårt att få några stallbilder - man kan inte gärna få till bra foton på sig själv ;)

Postat av: Bonnie

Publicerad 2012-01-29 18:07:40

Ojoj nostalgi! Var med till och från på stallet.se men orkade inte riktigt lägga så mycket tid på det....

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-01-29 21:35:45

Jag är fortfarande medlem men har inte varit inne på ett bra tag, tyckte inte heller det var roligt längre när man tävlade om vem som var populärast. Tyckte dock det var roligt att göra designer till djuren och bygga stallplan :)



Sv: Haha, hon ser faktiskt ut som en islandshäst om man tittar snabbt. Men ganska mycket större och nättare, men så snygg!

Den finns ju några få raser med än isisar som kan tölta :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela