Det var en gång en galen häst

Publicerad 2012-01-28 22:31:59 i Höfrungur,

Det blev ett sent inlägg idag! Men jag var i stallet från 9.00 till ca 14.00 och somnade i sängen så fort jag kom hem, haha! 

Idag måste jag säga er att Höffis var helt GALEN! Han har inte gått på en vecka och var så pigg och het att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Egentligen tycker jag inte om att ta för mycket i munnen på en häst, men jag var så illa tvungen. Så den ca 1,5 h långa ridturen sluta de med att jag blev ordentligt trött efter alla gånger han stuckit med mig ett x antal gånger, gått fort inne i stågen samtidigt som jag tittade bakåt och slog knäet i ett träd, stack iväg på gärdet och hoppade så högt över ett dike så att jag fick en massa grenar i hela ansiktet. 

Det roliga är att detta är så olikt honom. Höfrungur har så länge jag kännt honom, varit en av de lugnaste, om inte segaste hästarna jag träffat. I början kunde jag inte ens tölta med honom för att han var så motvillig och hade mer bakåtanda än framåtanda. Men de senaste åren har man blivit bättre och vi uppmuntrar honom till att springa när han är pigg, men som idag... där tar det stopp. För idag lyssnade han inte ett dugg på mig, och jag fick lov att göra flera ponnystopp (förlåt Höffis!) och gå runt i volter samt rida i sick-sack. 



Hur är era hästar när ni rider ut på dem? 


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-28 23:27:31

Freyfaxi är oftast ganska lugn OM man inte rider i galopp. Men om man gör det bockar han oftast och kickar och sånt. Heheh sen ibland försöker han sticka men det har han bara lyckats med en gång och då ramlade jag av :PpPpPpp

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-01-28 23:57:28

Det där låter som en beskrivning på min häst... xD

Postat av: Paulina

Publicerad 2012-01-29 18:26:45

Ganska snäll, oftast... Haha!

Postat av: Helena

Publicerad 2012-02-01 14:55:19

Min häst är så ny än så länge så har inte testat mig på det än. Han måste bli lugn bara på ridbanan just nu. Haha

Men våra andra hästar blir otroligt pigg på ett bra sätt :D

Speciellt när det är snö!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela