FS3 Show

Publicerad 2012-01-03 14:15:23 i Höfrungur,

I sommras tävlade jag med Höfrungur i Lag-SM för Islandshästar mest som en kul grej då Höffis kanske inte riktigt är värsta tävlingshästen. Men våran absolut bästa gren var FS3 Show, trodde vi...



På uttagningen gick det kanon bra för båda oss och vi vann ( endast två som tävlade i den grenen~ men ändå ) med poängen 7,40. Jag var överlycklig och så stolt att tårarna nästan rann. Jag var sjukt taggad till självaste Lag-SM där vi skulle kunna visa alla hur duktiga vi var.

Men då hände det som inte får hända... Vi gick in på banan och musiken började spelas. Då stannar han och börjar titta runtom kring sig. Och så finns inte jag längre, utan allt annat är mycket mer intressant att titta på. Jag hade fickorna fulla med godis och försökte muta honom (ajabaja!) men nej, inte ville matvraket ha någe godis heller. Så där står jag, nästan tre minuter har gått, hästen struntar helt i mig och jag håller masken och är tålmodig, ca 200-300 personer står och tittar. Jag kan säga att det var inte den mest roliga situationen att hamna i, och inte blev det bättre när han bästämmde sig för att gå ut ur banan. Så Tove kom springandes med grimman så fick jag snabbt fånga honom, och sedan släpa med mig honom runt hela banan...

Vi kom sist med poängen 4.70. Men jag försökte se det som så att det är levande hästar vi håller på med. Man kan inte tvinga dem att göra som man vill. Speciellt inte när hästen är helt lös. Jag var glad ändå, för jag kunde leva på att det gick bra på uttagningen! :D

Men stort grattis till Emily och Júlía som vann FS3 nere i Mönsterås! :D



Här får ni se videon från uttagningen, tyvärr filmades inte början, men det blir nog bra va?

 

Jag och Höfrungur på Stormurs Lag-SM uttagning i FS3 Show :D

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-03 15:38:58

Oj vad gulligt! Ni var ju jätteduktiga! :D

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-04 14:42:06

Tävlar du för Stormur???

Postat av: jessica

Publicerad 2012-01-04 23:24:08

haha gulligt :D

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-05 16:16:50

Jag tyckte väl jag kände igen er! :D Det var jag som kom fram och sa att jag var så himlans impad att hon kunde galoppera bredvid dig om du minns? efter showen? :D

Postat av: Elsa

Publicerad 2012-01-07 19:49:49

Vad duktiga ni är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela