Jag har nog världens bästa pålle!

Publicerad 2012-01-15 19:46:24 i Allmänt,

Nu har jag kommit hem efter att ha varit i stallet hela helgen och tagit hand om alla hästarna. Det blir långa dagar när man är själv och har hela stallet att sköta, men det är väldigt rogivande. Dock var jag väldigt trött när jag skulle gå upp klockan sex imorse, lägga ut hö i båda hagarna och sen släppa ut alla åtta hästarna. 

Idag var jag ute och red barbacka på Höfrungur. Jag kände hur hjärtat började slå lite när han bockade och drog iväg med mig ett par gånger, men jag måste lära mig att inte vara rädd. Fast det är svårt, efter en sån olycka...
Vi red väldigt långt idag och eftersom det är så hårt i backen blir det ju mest skritt, så jag höll på att frysa ihjäl. Då hoppade jag av tog av honon tränset, sen gick vi ett par kilometer så jag fick bli varm. :D Höfrungur var så duktig och gick lös brevid mig. Jag blir alltid så glad när jag tänker på vilken tillit vi har till varandra. Han gick helt lös bervid mig i säkert 2-3 km och vi både travade och galopperade, även om jag inte springer lika fort som han så stannade han och väntade på mig. Bästa hästen!



Nu har jag precis tittat på Ponnyakuten 3 på svt-play och blev glad när man fick skymta några Islandshästar, hehe.

Glöm föresten inte att ställa frågor i min frågestund! :D Länken till den hittar du i menyn till vänster.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-15 20:46:13

Vad duktiga ni är :)



Sv: Ja, och de är så fina också

Postat av: Adina & islandshästen Funi

Publicerad 2012-01-15 21:18:39

Åh så mysigt! Dock kan jag väl tycka att det blir lite oansvarigt att låta hästen gå helt lös. Visserligen är det väl bättre än att ha tyglarna om halsen som jag har OM hästen skulle dra - den kan ju inte fastna ni nå.



Men däremot vet jag ju inte heller vilken väg ni gick efter, vägen jag rider efter är inte precis trafikerad, men någon bil kan ju alltid komma. Därför vågar jag inte ha honom helt lös. Dessutom när det inte är min häst känns det inte så bra om han skulle dra.. :/



Nä, jag ska inte säga så mycket när jag inte vet :) Jag brukar göra likadant men får ändå lite dåligt samvete, vad gör jag om någonting händer? :/

Postat av: Adina & islandshästen Funi

Publicerad 2012-01-15 21:28:11

Svar: Jo jag bröt inte armen utan fick en spricka vilket är värre då det inte läker lika lätt då.

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-01-16 17:49:33

Vilken gullig häst som bara går snällt bredvid:D men det är ju förstås inte så kul om dom skulle springa iväg.

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela