Jacqueline Wahlström

Publicerad 2012-01-11 21:32:52 i Träning/Tävling,

Imorgon kommer träningen komma igång igen! Så får vi se om jag kommer ut på tävlingsbanan i vår.
Jag rider för Jacqueline "Nina" Wahlström två gånger i månaden. Oftast varannan torsdag. Då kommer hon till oss och håller lektioner hela kvällen för både oss och andra som kommer med sina hästar hit. Nina är nog den bästa instruktören som jag har ridit för. Hon har verkligen hjälpt mig mycket med både min ridning och med Goliat. Första gången jag red för nina var jag 12 år gammal. Det vill säga 5 år sedan! Tänk att tiden har gått så fort! 

Nina är en mycket erfaren ryttare efter sina 27 år på Islandshästryggen och kan en häst ut och in. Hon är diplomerad B-istruktör för Islandshästar, FEIF domare och driver även en egen uppfödning med sin Hingst Hrekkur från Hålåsen som är hennes egen uppfödning. Hon tar även emot träningshästar och inridningshästar.
Sommaren 2010 tävlade Nina i NM och tävlar SM varje år :D

Nina och Hrekkur SM 2011 på hemmaplan i Sundbyholm.

Men förutom riktigt begåvad är hon även en riktigt härlig person som ofta har kloka och samtidigt komiska kommentarer!

Kika gärna in på hennes Hemsida också! 

Vilka tränare rider ni för? Och hur ofta? :D

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-01-11 21:39:23

sv: jaadu, det är ju frågan.. vi köpte vårt i falsterbo, men här hittade jag det i en webbshop http://www.ryttargarden.com/leovet-hastvard/hud-sarvard (min ponny fick typ mjäll-liknande saker i man&svans. och detta hjälpte henne sluta klia så det kom färre eksem!)

Postat av: Amana Sundén

Publicerad 2012-01-11 21:42:42

jag rider också för Nina, vi är ett gäng här som rider för henne, jag tycker att hon är jättebra. Jag rider för Frida Lindström och tóti Arnarson som har forsgård. jag rider också för Therese Tengelsen och en som heter Anna Danielsson.:)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-11 22:16:41

Sv: Åh gud vad kul att du får den möjligheten!! Ta varje chans du kan få:D

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-11 22:25:48

Jag rider för Mia Ljungqvist som är jätteduktig och passar mig och min häst perfekt! Sen rider jag även centrerad ridning och för en dressyrtränare någon gång ibland för att variera lite!:D

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-11 22:42:16

Haha, jag visste inte att du hade bytt namn på bloggen? ;D Var inne och kollade ryttarmosaren. Spännande, helt klart!

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-11 22:56:41

Jag vet. Helt jäkla pantat av henne :s

Postat av: Emma Gustafsson

Publicerad 2012-01-12 07:55:51

Ridit för Gummi ett par ggr och hoppas han kommer till vårt stall snart igen! :) sen har jag ridit för Erik Andersen, norsk tränare som är ganska svår att få tag i. Men om du får chansen, rid för Erik!!! Du kommer inte ångra dig ;)

Postat av: malin

Publicerad 2012-01-13 20:42:48

rider förr carro wintzell men även ibland för Gabie och nina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela