Idétorka och mördar-massage

Publicerad 2012-01-23 22:36:20 i Allmänt,

Hhih, känns som om jag inte kommer på något alls att skriva just nu! Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt! 

Idag var jag iväg till Arboga för lite massage :D Fick det födelsedagspresent, och det är ingen "massage-för-att-det-ska-vara-skönt-massage" utan mer som en där man verkligen masserar bort spänningar. Det gör nog mer ont än vad det är skönt, men gud man mjuk man blir efteråt.

Jag har tidigare ofta fått problem med ryggen under ridpass. Jag fick så mycket mjölksyra i ena skuldran att jag nästan fick kramp. 

Massören sa idag att jag tydligen var väldigt sne i ryggen. Sneare än de tidigare gånger jag har varit hos henne. Tydligen är min högra sida ihop sjunken på något vänster. Sen slog det mig. På min gitarrbag har mitt vänstra axelband gått sönder så jag släpar runt på gitarren hängandes på höger sida. Inte blir det heller bättre när den är otymplig och väger lite, dessutom ta jag med mig den till skolan ca 4 gånger i veckan!

Så nu får jag leta fram nål och tråd och laga den där bagen.

Nej, men jag måste verkligen tipsa er om att gå till en massör som verkligen masserar bort alla knutor och spänningar. För även om det är svårt att tro det så påverkar de oss väldigt mycket. I höstas gick jag runt med konstand huvudvärk i x antal veckor. Då åkte jag till den här massören och det visade sig att huvudvärken berodde på spänningar i nacke och rygg. Dessutom så blir man mycket mer mjuk och avslappnad efter lite mördar-massage.

Brukar ni gå till en massör och mjuka upp er? Om inte så testa det! Vi ungdomar idag är ofta mycket stelare och spända än vad vi tror.

Obs! Kan säga att jag inte alls går ofta till en massör då det kostar några kronor. Utan det får jag kanske unna mig själv ibland. Annars tvingar jag pojkvännen, hihi!



Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-01-23 22:45:14

Tänkte kolla om du har lust att berätta hur du fått din randiga bakgrund att vara över hela bloggen? :D Tanken är att jag ska ha lila/svart randig bakgrund men jag får inte till det.. Det lägger sig bara i rutor efter varandra så att säga.. :P

Hoppas du har lust att förklara :) hehe

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-01-24 21:13:24

Jag skulle verkligen behöva ta mig till en massör, jag har så fruktansvärt ont i ryggen och är så spänd! Behöver dock träna upp ryggen också då den är väldigt svag.

Tror nog också jag är sne, har känts så när jag rider.

Vad tar hon i Arboga för massage?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela