Torsdag

Publicerad 2012-02-12 21:30:59 i Träning/Tävling,

I torsdags red jag på Goliat för Nina. Dock blev det inga bilder! Det blev lite lätt kaos när jag kom till stallet. Desirée och jag skulle åka med Vind och Þerna till Stall Stenbro som inte ligger så långt ifrån vårt stall (Lilla Hult). Tanken var att Desirée skulle rida för Nina i ridhuset som finns där och sedan skulle vi åka tillbaka till Hult så att jag och de andra som kom med sina hästar skulle rida för Nina i paddocken.

Men förstås, när man håller på med hästar så blir ju inget som man planerat i slut ändan. 
Nämligen när jag klev in i stallet för att göra iordning Vinden och Þernan så såg jag att Glaumur (en av inakoderingarna) var alldeles spånig. Desirée och jag tycket att han såg söt ut och fnittrade och gick fram till honom. Då såg vi att han inte hade rört maten trots att han stått inne i över två timmar. Jaha, ni kan ju tänka er vad som var fel? Så Dessi sprang upp till huset och försökte få tag på Kattis, som är Glaumurs ägare, medan jag borstade av honom och slängde på honom ett täcke. Sedan var det bara att dränka sig i refexer och ut och gå. Han försökte lägga sig ner och man märkte att han verkligen hade ont i buken. När jag och Glammis kom tillbaka började han äta lite. 
Så där sprack hela tidsplanen och Dessi fick rida i paddocken trots allt, haha! Men som tur var kom Kattis ut senare och Glaumur mådde bättre. Hon berättade att han tydligen hade fått kolik förra året med och var nära på att dö, så stackarn stod upp på Strömsholm Djursjukhus med drop.

Det var starkt av Nina att trotsa kylan när vi skulle ha våra ridlektioner. Det var -15 och lätt snöfall. Jag tappade känseln i händerna ett tag, haha, och både jag och Goliat var alldeles rimfrostiga! Ridlektionen gick iallafall jätte bra! Både jag, Nina och Goliat var hel nöjda. Vi jobbade lite på traven och han var verkligen stärkt sig och kan bära upp sig sälv mycket lättare nu! :D Dock hade vi lite problem medhans vänster sida men att få den mjuk. Han har haft mycket problem med den, och speciellt efter förra årets olycka då han nästan bröt nacken...

Nu gäller det iallafall att hålla igång honom så att han hålls lika fin hela våren!


Gulliga Goliat från idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela