Svar på fråga

Publicerad 2012-02-01 20:26:44 i Allmänt,

Jag fick en fråga från en Anonym och tänkte att jag kunde skriva ett inlägg om det!

När du flyttade hemifrån, flyttade du till en egen lägenhet eller vad? Och varför flyttade du då? :)

Jag flyttade hemifrån i maj förra året. Då var jag alltså 16 år, och jag flyttade till en etta i samma stad som jag alltid bott i (sen jag flyttade till fosterhem här i Eskilstuna när jag var 9 år). Jag flyttade hemifrån av den helt enkla anledningen att jag först bara hade två val; flytta till en ny fosterfamilj eller bo på ungdomshem i stockholm. Inget av dessa ville jag och var fast besluten om att jag ville bo själv. Det tog en stund att övertala socialen men tillslut fick jag min vilja igenom och bor nu själv.

Det funkar faktiskt väldigt bra! Folk säger att jag verkar gladare och mognare, och jag känner mig .. bättre. Jag trivs att vara ensam så jag har inget problem med det, sedan älskar jag att laga mat och håller oftast rent och snyggt hemma.

Hoppas att det var ett bra svar på din fråga! :D

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-01 21:34:43

Oj, lät lite sorgligt på nått vis, du vill inte berätta hur det har blivit fosterhem osv? Förstår om du inte vill



Sv: Jasså jag var in på ryttarmosaren nu, verkar vara en trist och oseriös blogg :P Du kan inte länka till inläggen där hon skrev skit om dig?

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-02-02 23:57:44

Vad stark du är som kan prata så öppet om det. :)

Många skulle dölja själva historian.

Vore.. kul ska man väll inte säga.. Men intressant kanske? Att höra hela historian, om det inte blir jobbigt för dig.

Skönt att bo ensam! :)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-02-03 23:11:26

Vad stark du är, många styrke kramar till dig!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-02-03 23:11:27

Vad stark du är, många styrke kramar till dig!

Postat av: malin

Publicerad 2012-02-08 14:55:28

starkt att skriva de här :)

varför ville du inte bo kvar hemma..?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela