Breki frá Raufarfelli 2

Publicerad 2012-02-15 21:59:53 i Allmänt,

Jag har alltid haft lite blandade känslor när jag har tänkt på den dagen jag skaffar en egen häst. Samtidigt som det vore jätte roligt att ha en egen liten fyrbent sak så känner jag också att jag skulle svika Höfrungur på något sätt... Jag har kännt honom och ridit honom sedan jag var 11 år gammal! Och idag är jag 17. Det skulle bara kännas så konstigt att ta honom åt sidan och fokusera på en annan häst. 

Dessutom tror jag att jag skulle ha svårt att älska en annan häst lika mycket som Höfrungur. Jag vet att jag hela tiden skulle leta efter en häst som var som honom, men ändå inte skulle bli nöjd. 
Då slog det mig. Raufarfelli, gården han föddes och växte upp på. Kanske min första egna häst ska vara en Raufarfelli pålle? Jag gick in på deras hemsida och var fastbesluten om att hitta en häst som var släkt med Höfrungur då jag kan hans stamtavla i stort sätt utantill, haha. Då hittade jag honom.

Breki frá Raufarfelli 2

Musblack
Fem år gammal 
E: Straumur frá Breiðholt (8.41) U: Spóla frá Raufarfelli 2

Denna Breki är alltså son till Spóla som är Höfrungurs halvsyster då de båda är efter Máni frá Raufarfelli 2


Obs! Dessa bilder på Breki år från 2009!



Pappan, Straumur frá Breiðholt





(Alla bilder lånade från www.raufarfell2.com)

Dock har jag ju inga pengar eller någon tid för en häst. Men jag hoppas att Breki finns kvar den dagen jag har råd!


Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-02-15 23:03:36

Snygging! :')

kommer du köpa häst snart? :) Typ i år?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela